QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS:
• narzędzia jakości wg normy IATF 16949:2016,
• Quick Response Quality Control – metoda szybkiej reakcji na błędy,
• założenia QRQC: 3R – San Gen Shugi, cykl PDCA,
• poziomy eskalacji QRQC.
2. Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – Line QRQC działania natychmiastowe:
• detekcja – red box,
• komunikacja – QRAP,
• analiza natychmiastowa – porównywanie,
• weryfikacja – potwierdzenie działań.
3. Eskalacja problemu i reakcja na reklamację klienta – Logical thinking.
4. Quick Response:
• charakterystyka problemu – PDCA, 5W2H,
• zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające,
• organizacja i wnioski z sortowania (TLR),
• analiza poprzednich wypadków.
5. Przyspieszenie procesu – Assigning tasks.
6. Analizy – Analysis:
• FTA – poszukiwanie przyczyny wystąpienia błędu,
• FTA – poszukiwanie przyczyny nie wykrycia błędu,
• 5Whys,
• odtworzenie defektu,
• podsumowanie.
7. Corrective actions:
• zatwierdzenie działań korygujących,
• potwierdzenie efektywności działań naprawczych.
8. Wnioski z cyklu działań – LLC:
• zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem,
• uczymy się na błędach,
• weryfikacja działań,
• standaryzacja.
Profil uczestników
• Szkolenie skierowane głównie do managerów średniego szczebla, liderów zespołów pracowniczych, liderów oraz członków zespołów poprawy jakości, liderów oraz członków zespołów ciągłych zmian oraz wszystkich realnie zaangażowanych w poprawę procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych, szkolenie może być przygotowane do pracy z pracownikami produkcyjnymi.
• W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby o różnym stopniu zaawansowania w systematyczne rozwiązywanie problemów, nie mające żadnej wiedzy, jak też osoby posiadające już wiedzę teoretyczną lub praktyczną.
Informacje dodatkowe
Forma szkolenia:
Otwarte
Czas trwania:
16 godzin (2 dni)
W cenę wliczono:
• uczestnictwo w szkoleniu
• wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
• bufet kawowy
• materiały szkoleniowe
• certyfikat
Zdobyta wiedza:
• Dowiesz się kiedy i jak należy reagować na błędy.
• Nauczysz się sprawnie identyfikować przyczynę źródłową.
• Przekonasz się, że korzystne jest eliminowanie przyczyny źródłowej a nie skutków jej występowania.
• Zauważysz jak zastosowanie QRQC wpływa na polepszenie procesów a tym samym na wyniki firmy.
• Będziesz umiał zmotywować zespół do utrzymania i polepszania ustalonych standardów.
• Podniesiesz swoje kwalifikacje jako lidera zespołów szybkiego reagowania na błędy.
• Zrozumiesz potrzebę standaryzacji jako podstawę ciągłej poprawy procesów.
Certyfikaty:
Certyfikat PRONOST
Trener