Lean Six Sigma Green Belt
icon 64 godzin (8 dni)
icon 7380,00 PLN
Lean
Six Sigma
icon
Cena szkolenia:
7380,00 PLN brutto
icon
Termin szkolenia:
06 marzec - 16 kwiecień 2025
icon
Miejsce:
Warszawa, woj. mazowieckie
Zapisz się na szkolenie Zadaj pytanie
image
Organizator szkolenia
Open Horizon Consulting Sp z o.o. S.K.
Od 14 lat jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Nasze doświ...

Lean Six Sigma Green Belt

icon 64 godzin (8 dni)
icon 7380,00 zł
Lean
Six Sigma
Program szkolenia
icon
Zakres szkolenia:
1.Lean Management – wprowadzenie
– Geneza Lean Manufacturing
– Podstawowe elementy filozofii Lean
– Idea ciągłego doskonalenia – KAIZEN
– Cele transformacji, ramy organizacyjne oraz kluczowe role i odpowiedzialności

2. Typy marnotrawstwa – 7 typów strat +1
– Klasyfikacja typów marnotrawstwa
– Przykłady typów marnotrawstwa
– Ćwiczenie – identyfikacja marnotrawstwa

3. Mapowanie strumienia wartości
– Zjawisko silosów w przedsiębiorstwach i jego konsekwencje
– Pojęcie i zasady identyfikacji strumienia wartości
– Technika mapowania Makigami
– Zasady ustalania czasów Lead Time oraz Cycle Time oraz Processing Time
– Ćwiczenie praktyczne

4. Analiza mapy strumienia wartości
– Identyfikacja wąskich gardeł oraz VA/NVA
– Takt Time oraz wykres Yamazumi
– Zasady balansowania procesu

5. Przegląd narzędzi i technik eliminacji marnotrawstwa (Kanban, SMED, TPM, Poka Yoke, Jidoka, Standaryzacja, 5S)
6. Identyfikacja problemów
– Zasady identyfikacji problemów
– Podstawowe błędy przy identyfikacji problemów i ich konsekwencje
– Ustalanie priorytetów dla problemów – macierz Eisenhowera

7. Metody rozwiązywania problemów
– Cykl PDCA,
– Metoda 8D (osiem dyscyplin),
– Raport A3
– DMAIC

8. Wprowadzenie do Six Sigma
– Geneza Six Sigma
– Główne zasady i cele
– Model x-ów i y-ów
– Fazy w cyklu DMAIC i typowe narzędzia

9. Faza Define – omówienie
– Cele i produkty fazy
– Project Charter

10. Pojęcie procesu i identyfikacja procesu
– Mapa SIPOC
– Ćwiczenie – SIPOC

11. Pozyskiwanie głosu Klienta
– Pojęcie VOC – Voice of Client/Customer
– Identyfikacja VOC – ćwiczenie
– Analiza wymagań Klienta

12. Faza Measure – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

13. Zasady tworzenia mierników dla pomiaru procesu
– Rodzaje mierników
– Pojęcie CTQ oraz drzewo CTQ
– Plan zbierania danych – budowa i zawartość

14. Mapowanie szczegółowe procesu
– Zasady mapowania i organizacja zespołu
– Metoda mapowania Flow Chart oraz notacja BPMN 2.0

15. Faza Analyse – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

16. Zasady ustalania przyczyn źródłowych problemu
– Podejście do identyfikacji potencjalnych przyczyn źródłowych
– Diagram Ishikawy
– Metoda 5Why
– Diagram Pareto

17. Analiza FMEA
– PFMEA – analiza procesu
– DFMEA – analiza projektu/wyrobu

18. Wprowadzenie do aplikacji SigmaXL
– Budowa aplikacji
– Przygotowanie danych do analizy

19. Ocena stabilności procesu
– Pojęcie stabilności
– Run Chart
– I-MR

20. Ocena rozkładu danych
– Histogram – budowa i zastosowanie
– Podstawowe miary: mediana, kwartyle , wariancja, odchylenie standardowe, rozstęp
– Identyfikacja rozkładu danych

21. Zdolność jakościowa procesu
– Pojęcie zdolności jakościowej
– Wskaźniki zdolności: Cp, Cpk, PPM, DPMO, Yield
– Obliczanie zdolności krótko i długookresowej z wykorzystaniem Minitab

22. Badanie zależności pomiędzy zmiennymi
– Korelacja – pojęcie i rodzaje korelacji
– Wykres Scatter Plot

23. Regresja liniowa
– Model regresji liniowej
– Ocena regresji i zastosowanie modelu do predykcji
– Test statystyczny zależności pomiędzy zmiennymi
– Parametr R-Square

24. Stratyfikacja i segmentacja danych
– Czynniki stratyfikacji i segmentacji danych
– Wykres Box Plot
– Wykres Pareto

25. Podstawowe testy statystyczne i ich zastosowanie
– Test for Equal Variances
– Test One Way ANOVA
– Test Median Mood’a
– Test normalności danych

26. Zasady próbkowania
– Strategie próbkowania
– Obliczanie wielkości próbki

27. Regresja wielokrotna (wielu zmiennych) – wprowadzenie
– Regresja wielokrotna – zastosowanie
– Przykład modelu z wieloma zmiennymi

28. Analiza danych z wykorzystaniem Minitab – ćwiczenia praktyczne
29.Faza Improve – wprowadzenie
– Cele i główne produkty prac
– Przegląd narzędzi

30. Technika DOE – Design of Experiments
– Eksperyment pełnoczynnikowy z 2 zmiennymi na 2 poziomach
– Eksperyment pełnoczynnikowy z 3 zmiennymi na 2 poziomach
– Wykorzystanie modelu do predykcji
– Eksperymentowanie – ćwiczenie praktyczne
– Analiza wyników ćwiczenia

31. Techniki generowania pomysłów
– Rodzaje burzy mózgów
– SCAMPER
– 6 Kapeluszy de Bono
– Macierz decyzyjna (kryteriów)
– MoSCoW
– Diagram How-How

32. Technika 5 S
– Etapy 5S
– Wizualizacja
– Obszary korzyści
– Problemy wdrożeniowe i przeciwdziałanie
– Gra 5S

33. Planowanie i organizacja wdrożenia usprawnień
– Plan wdrożenia
– Harmonogram wdrożenia
– RACI
– Ustalanie odpowiedzialności i zasad monitowania postępów
– Zasady komunikacji
– Raportowanie postępów i zarządzanie odchyleniami

34. Pilotaż
– Cele i obszary do pilotażu
– Organizacja i podsumowanie wyników pilotażu

35. Standaryzacja procesu
– Zasady standaryzacji
– Formy standaryzacji procesu
– Wdrażanie nowych standardów
– Ocena skuteczności i monitorowanie funkcjonowania standardu

36. Zabezpieczanie przed błędami
– Poka Yoke
– Jidoka i system andon

37. Faza Control – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

38. Podsumowanie wyników projektu
– Ustalenie zdolności procesu
– Ustalenie korzyści z usprawnienia procesu

39. Plan kontroli procesu
– Budowa i zastosowanie planu kontroli procesu
– Karty kontrolne dla danych ciągłych – X-bar R oraz X-bar-S – omówienie
– Karty kontrolne dla danych atrybutowych : u, c, np, p – omówienie
– Audytowanie procesu

40. Zakończenie projektu
– Komunikacja wyników projektu
– Archiwizacja dokumentacji projektowej

41. Podsumowanie szkolenia i wypełnienie ankiet
42. Test końcowy
Profil uczestników icon
Specjaliści procesowi, Project Managerowie, kadra managerska, kierownicy średniego i operacyjnego szczebla zarządzania, inżynierowie i analitycy procesów, pełnomocnicy do spraw jakości, osoby usprawniające i zarządzające procesami, specjaliści odpowiadający za wdrożenie programu jakości w przedsiębiorstwie.
Informacje dodatkowe icon

Forma szkolenia:

stacjonarne


Czas trwania:

64 godzin (8 dni)


W cenę wliczono:

Materiały szkoleniowe w formie papierowej, certyfikat, konsultacje indywidualne, obiad, przerwy kawowe.


Zdobyta wiedza:

Szkolenie ma na celu przekazać słuchaczom niezbędną wiedzę oraz umożliwić im zdobycie nowych praktycznych umiejętności obejmujących posługiwanie się narzędziami z zakresu usprawniania procesów oraz cyklu doskonalenia DMAIC (Define – Zdefiniuj, Measure – Zmierz, Analyse – Analizuj, Improve – Usprawnij, Control – Skontroluj) na poziomie Green Belt i ich zastosowanie w projekcie usprawniającym realizowanym przez każdego ze słuchaczy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:

Zrozumiesz istotę filozofii Lean oraz Six Sigma

Poznasz skuteczne narzędzia do usprawniania procesów i rozwiązywania problemów

Zastosujesz w praktyce wiedzę zdobytą w trakcie kursu do rozwiązania rzeczywistego problemu organizacji i uzyskania policzalnych korzyści

Zdobędziesz umiejętność mapowania oraz analizy przebiegu procesu

Poznasz zasady identyfikowania wymagań klientów procesu

Dowiesz się jak zbudować system pomiaru efektywności procesu

Nauczysz się identyfikowania marnotrawstwa w procesach i przedsiębiorstwie

Poznasz cyklu doskonalenia DMAIC

Zdobędziesz umiejętność diagnozy i identyfikacji przyczyn źródłowych problemów i wąskich gardeł w procesie

Dowiesz się, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa

Poznasz zasady analizy danych pomiarowych i główne narzędzia służące do analizy i prezentacji danych

Dowiesz się jak ocenić zdolność procesu do spełnienia wymagań Klienta

Dowiesz się jak przeprowadzić analizę procesu i ocenić stabilność procesu

Pozyskasz wiedzę o tym, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa

Poznasz inne osoby zafascynowane Lean Six Sigma i nawiążesz nowe znajomości

Wymienisz poglądy, doświadczenia i przemyślenia z innymi praktykami


Certyfikaty:

Słuchacze, po ukończeniu szkolenia i zaliczeniu testu wiedzy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia Lean Six Sigma GREEN BELT. Certyfikat jest wydawany w języku angielskim.

Aby zdobyć certyfikat Green Belt należy zaimplementować rozwiązanie jednego rzeczywistego problemu w przedsiębiorstwie i przedstawić następnie dokumentację takiego projektu do weryfikacji. Na podstawie przekazanej przez uczestnika dokumentacji projektu , po pozytywnym wyniku weryfikacji, wydawany jest nieodpłatnie certyfikat Lean Six Sigma GREEN BELT w języku angielskim.

Certyfikat jest uznawany na całym świecie i stanowi świadectwo, że osoba posiada zarówno wiedzę z zakresu Lean Six Sigma i także potrafi się nią posługiwać praktyce.

Zdobyty certyfikat umożliwia dalsze podnoszenie wiedzy z zakresu LEAN SIX SIGMA w ramach kursu uzupełniającego do poziomu BLACK BELT.

Trener icon

Certyfikowany Master Black Belt z kilkunastoletnią praktyką biznesową, kierownik projektów oraz programów jakości, doświadczony trener.

image
Organizator szkolenia
Open Horizon Consulting Sp z o.o. S.K.
Od 14 lat jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Nasze doświ...
Telefon:
616661374
Adres e-mail: biuro@openhorizon.com.pl
Strona internetowa: ZOBACZ