Lean Six Sigma Green Belt
icon 64 godzin (8 dni)
icon 7380,00 PLN
#zostańwdomu
Lean
Six Sigma
icon
Cena szkolenia:
7380,00 PLN brutto
icon
Termin szkolenia:
06 luty - 21 marzec 2025
icon
Miejsce:
on-line, woj. Szkolenie internetowe - na żywo
Zapisz się na szkolenie Zadaj pytanie
image
Organizator szkolenia
Open Horizon Consulting Sp z o.o. S.K.
Od 14 lat jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Nasze doświ...

Lean Six Sigma Green Belt

icon 64 godzin (8 dni)
icon 7380,00 zł
#zostańwdomu
Lean
Six Sigma
Program szkolenia
icon
Zakres szkolenia:
1.Lean Management – wprowadzenie
– Geneza Lean Manufacturing
– Podstawowe elementy filozofii Lean
– Idea ciągłego doskonalenia – KAIZEN
– Cele transformacji, ramy organizacyjne oraz kluczowe role i odpowiedzialności

2. Typy marnotrawstwa – 7 typów strat +1
– Klasyfikacja typów marnotrawstwa
– Przykłady typów marnotrawstwa
– Ćwiczenie – identyfikacja marnotrawstwa

3. Mapowanie strumienia wartości
– Zjawisko silosów w przedsiębiorstwach i jego konsekwencje
– Pojęcie i zasady identyfikacji strumienia wartości
– Technika mapowania Makigami
– Zasady ustalania czasów Lead Time oraz Cycle Time oraz Processing Time
– Ćwiczenie praktyczne

4. Analiza mapy strumienia wartości
– Identyfikacja wąskich gardeł oraz VA/NVA
– Takt Time oraz wykres Yamazumi
– Zasady balansowania procesu

5. Przegląd narzędzi i technik eliminacji marnotrawstwa (Kanban, SMED, TPM, Poka Yoke, Jidoka, Standaryzacja, 5S)
6. Identyfikacja problemów
– Zasady identyfikacji problemów
– Podstawowe błędy przy identyfikacji problemów i ich konsekwencje
– Ustalanie priorytetów dla problemów – macierz Eisenhowera

7. Metody rozwiązywania problemów
– Cykl PDCA,
– Metoda 8D (osiem dyscyplin),
– Raport A3
– DMAIC

8. Wprowadzenie do Six Sigma
– Geneza Six Sigma
– Główne zasady i cele
– Model x-ów i y-ów
– Fazy w cyklu DMAIC i typowe narzędzia

9. Faza Define – omówienie
– Cele i produkty fazy
– Project Charter

10. Pojęcie procesu i identyfikacja procesu
– Mapa SIPOC
– Ćwiczenie – SIPOC

11. Pozyskiwanie głosu Klienta
– Pojęcie VOC – Voice of Client/Customer
– Identyfikacja VOC – ćwiczenie
– Analiza wymagań Klienta

12. Faza Measure – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

13. Zasady tworzenia mierników dla pomiaru procesu
– Rodzaje mierników
– Pojęcie CTQ oraz drzewo CTQ
– Plan zbierania danych – budowa i zawartość

14. Mapowanie szczegółowe procesu
– Zasady mapowania i organizacja zespołu
– Metoda mapowania Flow Chart oraz notacja BPMN 2.0

15. Faza Analyse – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

16. Zasady ustalania przyczyn źródłowych problemu
– Podejście do identyfikacji potencjalnych przyczyn źródłowych
– Diagram Ishikawy
– Metoda 5Why
– Diagram Pareto

17. Analiza FMEA
– PFMEA – analiza procesu
– DFMEA – analiza projektu/wyrobu

18. Wprowadzenie do aplikacji SigmaXL
– Budowa aplikacji
– Przygotowanie danych do analizy

19. Ocena stabilności procesu
– Pojęcie stabilności
– Run Chart
– I-MR

20. Ocena rozkładu danych
– Histogram – budowa i zastosowanie
– Podstawowe miary: mediana, kwartyle , wariancja, odchylenie standardowe, rozstęp
– Identyfikacja rozkładu danych

21. Zdolność jakościowa procesu
– Pojęcie zdolności jakościowej
– Wskaźniki zdolności: Cp, Cpk, PPM, DPMO, Yield
– Obliczanie zdolności krótko i długookresowej z wykorzystaniem Minitab

22. Badanie zależności pomiędzy zmiennymi
– Korelacja – pojęcie i rodzaje korelacji
– Wykres Scatter Plot

23. Regresja liniowa
– Model regresji liniowej
– Ocena regresji i zastosowanie modelu do predykcji
– Test statystyczny zależności pomiędzy zmiennymi
– Parametr R-Square

24. Stratyfikacja i segmentacja danych
– Czynniki stratyfikacji i segmentacji danych
– Wykres Box Plot
– Wykres Pareto

25. Podstawowe testy statystyczne i ich zastosowanie
– Test for Equal Variances
– Test One Way ANOVA
– Test Median Mood’a
– Test normalności danych

26. Zasady próbkowania
– Strategie próbkowania
– Obliczanie wielkości próbki

27. Regresja wielokrotna (wielu zmiennych) – wprowadzenie
– Regresja wielokrotna – zastosowanie
– Przykład modelu z wieloma zmiennymi

28. Analiza danych z wykorzystaniem Minitab – ćwiczenia praktyczne
29.Faza Improve – wprowadzenie
– Cele i główne produkty prac
– Przegląd narzędzi

30. Technika DOE – Design of Experiments
– Eksperyment pełnoczynnikowy z 2 zmiennymi na 2 poziomach
– Eksperyment pełnoczynnikowy z 3 zmiennymi na 2 poziomach
– Wykorzystanie modelu do predykcji
– Eksperymentowanie – ćwiczenie praktyczne
– Analiza wyników ćwiczenia

31. Techniki generowania pomysłów
– Rodzaje burzy mózgów
– SCAMPER
– 6 Kapeluszy de Bono
– Macierz decyzyjna (kryteriów)
– MoSCoW
– Diagram How-How

32. Technika 5 S
– Etapy 5S
– Wizualizacja
– Obszary korzyści
– Problemy wdrożeniowe i przeciwdziałanie
– Gra 5S

33. Planowanie i organizacja wdrożenia usprawnień
– Plan wdrożenia
– Harmonogram wdrożenia
– RACI
– Ustalanie odpowiedzialności i zasad monitowania postępów
– Zasady komunikacji
– Raportowanie postępów i zarządzanie odchyleniami

34. Pilotaż
– Cele i obszary do pilotażu
– Organizacja i podsumowanie wyników pilotażu

35. Standaryzacja procesu
– Zasady standaryzacji
– Formy standaryzacji procesu
– Wdrażanie nowych standardów
– Ocena skuteczności i monitorowanie funkcjonowania standardu

36. Zabezpieczanie przed błędami
– Poka Yoke
– Jidoka i system andon

37. Faza Control – wprowadzenie
– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

38. Podsumowanie wyników projektu
– Ustalenie zdolności procesu
– Ustalenie korzyści z usprawnienia procesu

39. Plan kontroli procesu
– Budowa i zastosowanie planu kontroli procesu
– Karty kontrolne dla danych ciągłych – X-bar R oraz X-bar-S – omówienie
– Karty kontrolne dla danych atrybutowych : u, c, np, p – omówienie
– Audytowanie procesu

40. Zakończenie projektu
– Komunikacja wyników projektu
– Archiwizacja dokumentacji projektowej

41. Podsumowanie szkolenia i wypełnienie ankiet
42. Test końcowy
Profil uczestników icon
Specjaliści procesowi, Project Managerowie, kadra managerska, kierownicy średniego i operacyjnego szczebla zarządzania, inżynierowie i analitycy procesów, pełnomocnicy do spraw jakości, osoby usprawniające i zarządzające procesami, specjaliści odpowiadający za wdrożenie programu jakości w przedsiębiorstwie.
Informacje dodatkowe icon

Forma szkolenia:

online


Czas trwania:

64 godzin (8 dni)


W cenę wliczono:

Materiały szkoleniowe w formie papierowej, certyfikat, konsultacje indywidualne.


Zdobyta wiedza:

Szkolenie ma na celu przekazać słuchaczom niezbędną wiedzę oraz umożliwić im zdobycie nowych praktycznych umiejętności obejmujących posługiwanie się narzędziami z zakresu usprawniania procesów oraz cyklu doskonalenia DMAIC (Define – Zdefiniuj, Measure – Zmierz, Analyse – Analizuj, Improve – Usprawnij, Control – Skontroluj) na poziomie Green Belt i ich zastosowanie w projekcie usprawniającym realizowanym przez każdego ze słuchaczy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:

Zrozumiesz istotę filozofii Lean oraz Six Sigma

Poznasz skuteczne narzędzia do usprawniania procesów i rozwiązywania problemów

Zastosujesz w praktyce wiedzę zdobytą w trakcie kursu do rozwiązania rzeczywistego problemu organizacji i uzyskania policzalnych korzyści

Zdobędziesz umiejętność mapowania oraz analizy przebiegu procesu

Poznasz zasady identyfikowania wymagań klientów procesu

Dowiesz się jak zbudować system pomiaru efektywności procesu

Nauczysz się identyfikowania marnotrawstwa w procesach i przedsiębiorstwie

Poznasz cyklu doskonalenia DMAIC

Zdobędziesz umiejętność diagnozy i identyfikacji przyczyn źródłowych problemów i wąskich gardeł w procesie

Dowiesz się, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa

Poznasz zasady analizy danych pomiarowych i główne narzędzia służące do analizy i prezentacji danych

Dowiesz się jak ocenić zdolność procesu do spełnienia wymagań Klienta

Dowiesz się jak przeprowadzić analizę procesu i ocenić stabilność procesu

Pozyskasz wiedzę o tym, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa

Poznasz inne osoby zafascynowane Lean Six Sigma i nawiążesz nowe znajomości

Wymienisz poglądy, doświadczenia i przemyślenia z innymi praktykami


Certyfikaty:

Słuchacze, po ukończeniu szkolenia i zaliczeniu testu wiedzy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia Lean Six Sigma GREEN BELT. Certyfikat jest wydawany w języku angielskim.

Aby zdobyć certyfikat Green Belt należy zaimplementować rozwiązanie jednego rzeczywistego problemu w przedsiębiorstwie i przedstawić następnie dokumentację takiego projektu do weryfikacji. Na podstawie przekazanej przez uczestnika dokumentacji projektu , po pozytywnym wyniku weryfikacji, wydawany jest nieodpłatnie certyfikat Lean Six Sigma GREEN BELT w języku angielskim.

Certyfikat jest uznawany na całym świecie i stanowi świadectwo, że osoba posiada zarówno wiedzę z zakresu Lean Six Sigma i także potrafi się nią posługiwać praktyce.

Zdobyty certyfikat umożliwia dalsze podnoszenie wiedzy z zakresu LEAN SIX SIGMA w ramach kursu uzupełniającego do poziomu BLACK BELT.

Trener icon

Certyfikowany Master Black Belt z kilkunastoletnią praktyką biznesową, kierownik projektów oraz programów jakości, doświadczony trener.

image
Organizator szkolenia
Open Horizon Consulting Sp z o.o. S.K.
Od 14 lat jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Nasze doświ...
Telefon:
616661374
Adres e-mail: biuro@openhorizon.com.pl
Strona internetowa: ZOBACZ