Grupa Doradztwa Kreatywnego PRONOST Sp. z o.o

więcej szkoleń organizatora

Misja Stworzenie innowacyjnej i rentownej organizacji: zapewniającej naszym pracownikom możliwości rozwoju, opartej na zasadach etyki społecznej, transferującej wiedzę na tematy: Zarządzania Biznesem, Jakością, Środowiskiem...

Więcej informacji

Lean w biurze i w usługach – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

Cena

1968,00 PLN (brutto)

Termin szkolenia

20 - 21 maj 2021

Miejsce

Ustroń, woj. śląskie

Program szkolenia

1. Wprowadzenie

2. Czym jest Lean Service oraz Lean Office?
• Geneza, zasady oraz obszary zastosowania koncepcji szczupłego zarządzania
• Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie – bo wszystko jest kwestią nastawienia
• Kaizen – czyli jak małe kroki prowadzą do dużych efektów i pomagają pokonać opór przed zmianą

3. Efektywność i marnotrawstwo w usługach i w biurach
• Marnotrawstwo zaprzeczeniem gospodarności
• Marnotrawstwo w organizacji - jak go identyfikować i minimalizować
• Mapowanie strumieni wartości (Value Stream Mapping)
• Zapobieganie błędom w procesach usługowych oraz biurowych
• Zarządzanie projektami Lean – dlaczego warto przemyśleć kolejność wdrażania zasad i instrumentów efektywnego zarządzania

4. Skrzynka narzędziowa – jak korzystać z instrumentów Lean OPF – wprowadzenie niezakłóconego przepływu
• Zastosowanie podejścia gniazdowego w usługach i w biurach
• 5S – zarządzanie stanowiskiem pracy… by było bezpieczne i sprzyjało produktywności
• Checklist – zarządzaj zadaniami
• Dlaczego warto pytać - 5 x Dlaczego?
• Praca standaryzowana – efektywna dokumentacja sterująca
• Kanban i zarządzanie wizualne
• Raport A3 – czyli jak rozwiązywać problemy
• Diagram Spaghetti – prosto do celu
• Diagram Ishikawy
• SMED i TPM w usługach i w biurach

5. Zadbaj o ludzi, a oni zadbają o Twoje procesy
• Training Within Industry TWI – program rozwoju umiejętności przełożonych
• Jak motywować w drodze do doskonałości
• Nie zarządzaj nadmiarem i chaosem – efektywne zarządzanie informacją
• Warto się uczyć, ale tylko skutecznie – efektywna edukacja
• Czas na relaks – bo najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy w chwilach lenistwa
• Prezentacje w duchu Zen

6. Podsumowanie i dyskusja

Trener

Trener PRONOST

Profil uczestników
Szkolenie jest adresowane do osób nadzorujących lub realizujących procesy usługowe, biurowe, administracyjne w organizacjach każdego typu, bo firmy produkcyjne również nie są wolne od procesów usługowych. Każdy ma prawo dowiedzieć się, jak można pracować sprytniej, a nie ciężej, oraz nauczyć się radzić sobie z wszechobecnym marnotrawstwem.

Forma szkolenia
Otwarte

Czas trwania
16 godzin (2 dni)

W cenę wliczono
> uczestnictwo w szkoleniu
> wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
> materiały szkoleniowe
> certyfikat
> bufet kawowy

Zdobyta wiedza
> dowiesz się, które z zasad oraz instrumentów koncepcji Lean warto implementować w środowisku usług oraz w biurach, i jak to robić,
> zapoznasz się ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych oraz biurach,
> nauczysz się identyfikować, minimalizować, a ostatecznie i eliminować źródła marnotrawstwa w organizacji (i swoim życiu),
> poznasz sposoby zapobiegania niegospodarności, zapobiegania zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów, w tym tego najcenniejszego zasobu – czyli czasu,
> będziesz miał możliwość brania udziału w grach i zabawach, mających na celu między innymi wypracowanie nawyków efektywnego działania oraz poprawy warsztatu pracy i projektowania efektywnych stanowisk i obszarów pracy,
> nauczysz się zasad planowania i zarządzania zadaniami oraz projektami,
> dowiesz się dlaczego i jak działa zarządzanie wizualne oraz jak można w łatwy sposób sprawić, że działać przestanie,
> zaczniesz uczyć się na błędach i efektywnie się z nimi rozprawiać.

Certyfikaty
Certyfikat PRONOST